Poradnik: Lotnisko BER w Berlinie. Transport i bezpłatny parking.

Mieszkam we Wrocławiu i Berlin jest moim podstawowym lotniskiem, z którego najczęściej latam. Z kilku powodów. Z Berlina jest dużo więcej tras niż z polskich lotnisk, loty są dużo częściej (np. na Majorkę ponad 10 dziennie kontra 2 razy w tygodniu z Wrocławia), co pozwala maksymalnie wykorzystać nawet krótki urlop i przede wszystkim, loty są tańsze. Ponownie przykładem będzie Majorka, na którą loty z Berlina potrafią być tańsze o 500-600 zł od osoby niż z Polski.

Dla zmotoryzowanych

Do Berlina z Wrocławia prowadzi bezpłatna autostrada (w przeciwieństwie do Katowic i Krakowa!), która w 3-3,5h (tylko godzinę dłużej niż do Katowic) zaprowadzi nas na obecnie już jedyne lotnisko Berlin Brandenburg (BER), położone przed Berlinem, od strony Polski (wschodniej). Nie wjeżdżamy do miasta i nie trzeba obawiać się skomplikowanych sytuacji na drodze.

Bezpłatny parking blisko lotniska, na którym zawsze są i będą miejsca to P+R Altglienicke.
Lokalizacja na Mapach Google
Uwaga! Po zjechaniu z autostrady (zjazd BER Terminal 5, nie T1/2) jedzie się do niego dobrą, dwupasmową drogą, na której jest jednak ograniczenie do 50 km/h i jeden fotoradar ok. 300 m po zjeździe z autostrady (ciemny słupek na między jezdniami).
Po zaparkowaniu samochodu (najlepiej wcześniej wysadzić wszystkich z bagażami na lotnisku, 10 minut postoju jest bezpłatne) pieszą asfaltową ścieżką (lekko wznoszącą się, aktualnie są tam roboty, więc trzeba pójść z 150 m na około zgodnie ze znakiem SBahn) i wiaduktem dochodzimy na peron. Jest tam winda, więc nie trzeba martwić się o dźwiganie walizek.

Bilet na S-Bahn kosztuje 3,50 euro (wybieramy strefę Berlin BC, nie ABC). Stąd jeśli jedziemy w 3-5, szkoda pieniędzy na bilety dla wszystkich + konieczności ciągnięcia bagaży. Automat ma wgrany język polski i można w nim płacić kartą. Po kilku minutach oczekiwania (max. 10) i 12 minutach jazdy wysiadamy na czwartej, ostatniej stacji – Flughafen Berlin Branderburg T 1-2. Tam również czeka na nas winda, która zabierze nas bezpośrednio do stanowisk check-in i kontroli bezpieczeństwa (najwyższe piętro) w Terminalu 1.

Jeśli podróżujemy tylko z bagażem podręcznym, do wszystkich gate’ów dojdziemy zarówno z kontroli bezpieczeństwa w T1 i T2, wszystkie się łączą. Jeśli jednak nadajemy bagaż i lecimy z Terminala 2 (np. Ryanair), musimy podejść do Terminala 2, czyli wysiadamy na poziomie przylotów T1 i po wyjściu na dwór, patrząc z drzwi wyjściowych, kierujemy się na lewo do niewielkiego, szarego Terminala 2.

Na tym parkingu od lat zostawiam samochód, nawet na 2 tygodnie i nigdy nic się nie stało. Stoi tam dużo dobrych aut z Niemiec i Polski.

Jeśli jednak zdecydujecie się na parking płatny, żeby znaleźć najtańszy, polecam działającą na całym świecie porównywarkę parkingów ParkVia. Parkingi te i tak dowożą ludzi do terminala, więc kwestia bezpieczeństwa auta na plus, ale wygodniej z dojazdem nie koniecznie. Jedynie oficjalny lotniskowy parking pozwala na dojście pieszo po zaparkowaniu, ale jest bardzo drogi.

Dla niezmotoryzowanych

Na lotnisku BER zatrzymuje się Flixbus. Prościej być nie może.

Można też skorzystać z Blablacaru. Wszyscy kierowcy przejeżdżają przez to lotnisko (nawet jeśli go nie zaznaczają jako punktu pośredniego) i większość z nich prawdopodobnie zgodzi się zjechać na kilka minut z autostrady, by wysadzić Was przynajmniej przy stacji S-Bahn Flughafen BER Terminal 5 (dawna stacja Flughafen Schoenefeld) przy samej autostradzie, skąd podjedziecie 1 przystanek do Terminali 1-2.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *