Kontakt

Travel designer Marcin Malik
NIP: 8943135769, REGON: 381971642
Nr ewidencyjny w CEOTiPUNPUT: 21630

tel. +48 790 38 10 43 (także WhatsApp)
mail: kontakt@smarttravels.pl
Facebook Messenger
Ponieważ często podróżuję (wtedy też pracuję), w sezonie robię kilka rzeczy na raz i nie mam typowych godzin otwarcia po to, by działać sprawniej, kiedy trzeba, a nie od 8 do 16, preferuję kontakt mailowy/WhatsApp/Messenger. To pozwala mi na najlepszą organizację pracy. Reaguję bardzo szybko. 🙂

Aby łatwiej nam się współpracowało, przygotowałem kilka pytań, które pomogą mi najlepiej dopasować się do Państwa potrzeb i przygotować niezobowiązującą ofertę. Nie trzeba oczywiście odpowiadać na nie po kolei, ale warto zawrzeć te elementy w swoim mailu lub przemyśleć przed rozmową. To wiele ułatwi. Dziękuję!

1. Szczegóły odnośnie lotu

• Gdzie chcą Państwo polecieć?
Jeśli nie wiedzą Państwo konkretnie jakie miejsce spełni Państwa oczekiwania – doradzę. A może zainspiruje Państwa jedna z moich relacji? Przydatne będzie wskazanie gdzie już Państwo byli i jakie kierunki Państwa nie interesują. Uważam, że najlepiej rozpocząć poszukiwania od omówienia kierunku niż przeglądania zdjęć hoteli. 🙂
• Z jakiego lotniska mogą państwo wylecieć?
Czy mogą być inne w pobliżu? To może być kwestia ceny, a nawet dostępności takiego lotu.
• Kiedy najwcześniej mogą Państwo wylecieć (konkretna data dzienna)?
• Kiedy najpóźniej mogą Państwo wrócić (konkretna data dzienna)?
• Ile nocy chcą Państwo spędzić na miejscu?
• Ile osób leci i w jakim wieku?

2. Szczegóły odnośnie zakwaterowania

• Rodzaj.
Najczęściej będzie to hotel (zwykły pokój lub apartament z 1-2 sypialniami), a może ma to być klimatyczny apartament w sercu miasta, willa z basenem, wiejska chatka (finca), bungalow na brzegu tropikalnej rzeki?
• Minimalny standard
• Wyżywienie (możliwe tylko w hotelu).
Bez, śniadania, 2 posiłki dziennie, 3 posiłki dziennie, all inclusive?
Niektórzy preferują same śniadania bądź brak wyżywienia, wtedy np. apartament lub dom, jednak jeśli istotny jest budżet, warto wiedzieć, że nie koniecznie jest to dobry pomysł. W regionach wakacyjnych zazwyczaj ostatecznie najtańszą opcją są 2 posiłki dziennie bądź all-inclusive, nawet jeśli planuje się zwiedzać. Śniadania i obiadokolacje zapewniają „podstawy” na początek i koniec dnia w korzystnej cenie. Obiadokolacja nie ogranicza zwiedzania ani możliwości spróbowania czegoś na mieście w ciągu dnia, ponieważ jest serwowana nawet do 21:30-22:00.
• Położenie (konkretna miejscowość, np. blisko morza)

3. Wynajem samochodu na lotnisku czy transfer lotnisko-hotel-lotnisko?

Wynajem samochodu możliwy jest przez osoby:
•  w wieku co najmniej 21 lat (bardzo rzadko młodsze)
•  (zależy od kierunku, nie dotyczy np. Wysp Kanaryjskich, niektórych wysp greckich) posiadające kartę kredytową (rzadziej można użyć debetowej) w celu zablokowania kaucji za samochód. Nie ma jednak powodu do obaw – zablokowaną na karcie kaucję (udział własny, czyli górną granicę odpowiedzialności za samochód) tanio ubezpieczymy. Wszystko wyjaśnię. 🙂

4. W przypadku wycieczek objazdowych ze zmianą miejsca pobytu – czy są miejsca, które na pewno chcą Państwo zobaczyć?

5. Maksymalny budżet

Potrzebuję tej informacji jedynie po to, by nie iść ścieżkami, które nie są dla nas i nie proponować kierunków czy hoteli, którymi nie będą Państwo zainteresowani. To oszczędza czas obu stron. 🙂

Jeśli nie zamierzają Państwo w najbliższym czasie (1-2 tygodnie) dokonywać rezerwacji lub zamierzają zapoznać się z ofertą po kilku dniach od jej otrzymania, proszę o taką informację. Wtedy dużo mniejszym nakładem czasu będę w stanie przedstawić orientacyjnie możliwości, a szczegółową ofertę przygotować później. Oferty po dłuższym czasie wymagają przygotowania od nowa i zazwyczaj drożeją.

Uwaga!
Im wcześniej do mnie Państwo napiszą, tym lepiej. Jestem w stanie przygotować ofertę z wylotem nawet tego samego dnia, ale dla Państwa dobra, zalecam jak największe wyprzedzenie, co najmniej 3 miesięczne, szczególnie w sezonie. Daje to znacznie większe szanse na lepsze ceny. Tanie loty drożeją im bliżej terminu wylotu, o czym wiele osób wie, ale mało kto zwraca uwagę, że hotele także i to wcale nie symbolicznie. A to hotel zazwyczaj jest głównym składnikiem kosztów przy wycieczce w Europie. Zazwyczaj więc nie warto kierować się tylko cenami lotów (o ile faktycznie nie są bardzo drogie), tylko całości oferty. Kiedy po otrzymaniu oferty klienci odzywają się po dłuższym czasie, w najlepszym wypadku okazuje się, że cena oferty się nie zmieniła, jeśli jednak – to tylko na wyższą. Last-minute w wysokim sezonie 2021 r. (i 2022 r. na razie także) polegało na tym, że oferty drożały i znikały, tak, że niektórzy zupełnie rezygnowali z wyjazdu. To najgorsze, co można było sobie zafundować, a do tego bardzo stresujące. Last-minute, jeśli już działa, raczej poza sezonem i tylko w wypadku ofert opartych o lot czarterowy, kiedy organizatorowi zależy na sprzedaży ostatnich miejsc krótko przed wylotem. Przy czym obniżka ceny często następuje do ceny, którą można było uzyskać rezerwując z wyprzedzeniem, rzadko kiedy jest to prawdziwa okazja na zasadzie „poniżej kosztów”. Tak było jakieś 5 lat temu.

I jeszcze moja prośba. 🙂
Przygotowanie indywidualnych ofert dla jednego klienta zajmuje mi nawet godzinę, czasem dwie. Czasem są potrzebne modyfikacje (terminu, założeń), wyjaśnienia, poszukiwanie dodatkowych informacji. Ostatecznie do momentu rezerwacji poświęcam jednemu klientowi nawet kilka godzin. Nie zaznaczam jednym kliknięciem gotowych ofert z systemu do wygenerowania Państwu PDF-a jak typowi agenci. Mimo, że wiąże się z tym trochę pracy, zależy mi, żeby oferty były absolutnie niezobowiązujące i nie chcę wprowadzać nawet symbolicznych opłat za ich przygotowanie ani żadnych ograniczeń w liczbie aktualizacji czy modyfikacji. Jestem cierpliwy, chcę dać Państwu pełen obraz sytuacji rynkowej (ofert indywidualnie przygotowywanych i ofert biur podróży) oraz pomóc w dokonaniu wyboru, co do którego będą Państwo przekonani i wrócą zadowoleni.

Dlatego bardzo proszę. Jeśli nie zdecydują się Państwo na żadną wycieczkę w ogóle – nie ma problemu, polecam się na przyszłość. Jeśli jednak zainteresuje Państwa jakakolwiek wycieczka z biura podróży – zamiast urywać kontakt, proszę się do mnie odezwać przed rezerwacją, u mnie też będzie można ją kupić w tej samej cenie, otrzymując aplikację mobilną i możliwość ubezpieczenia wycieczki od rezygnacji w najniższej składce na rynku (od 1,9%, u organizatorów 4-6%), a być może będę w stanie przygotować to samo taniej. Wielu klientów zdecydowało się na współpracę ze mną we wszelkich podróżniczych kwestiach – wyjazdów prywatnych czy służbowych i jest zadowolonych, o czym świadczą m.in. opinie na facebooku i Mapach Google. Zachęcam do dołączenia do tego grona. 🙂 Dziękuję za zrozumienie i szacunek dla mojej pracy!