Kontakt

tel. +48 790 38 10 43 (także WhatsApp)
mail: kontakt@smarttravels.pl
Facebook Messenger

Travel designer Marcin Malik
NIP: 8943135769, REGON: 381971642
Nr ewidencyjny w CEOTiPUNPUT: 21630

Aby łatwiej nam się współpracowało, przygotowałem kilka przykładowych pytań, które pomogą mi najlepiej dopasować się do Państwa potrzeb i przygotować niezobowiązującą ofertę. Nie trzeba oczywiście odpowiadać na nie po kolei, ale warto zawrzeć te elementy w swoim mailu lub przemyśleć przed rozmową. 🙂

1. Szczegóły odnośnie lotu

• Gdzie chcą Państwo polecieć?
Im więcej celów tym lepiej. Jeśli nie wiedzą Państwo konkretnie jakie miejsce spełni Państwa oczekiwania – doradzę. Przydatne będzie wskazanie też jakie kierunki Państwa nie interesują (z założenia lub zostały już odwiedzone).
• Z jakiego lotniska mogą państwo wylecieć?
Czy mogą być inne w pobliżu? To może być kwestia ceny a nawet dostępności takiego lotu)?
• Kiedy najwcześniej mogą Państwo wylecieć (konkretna data)?
• Kiedy najpóźniej mogą Państwo wrócić (konkretna data)?
• Ile dni chcą Państwo spędzić na miejscu (najmniej, najwięcej)?

2. Szczegóły odnośnie zakwaterowania

• Rodzaj.
Najczęściej będzie to hotel (zwykły pokój lub apartament z 1-2 sypialniami), a może ma to być klimatyczny apartament w sercu miasta, willa z basenem, wiejska chatka (finca), bungalow na brzegu tropikalnej rzeki?
• Minimalny standard
• Wyżywienie (możliwe tylko w hotelu).
Bez, śniadania, 2 posiłki dziennie, 3 posiłki dziennie, all inclusive?
W Europie zazwyczaj najtańszą opcją są 2 posiłki dziennie. Zapewniają “podstawy” na początek i koniec dnia w korzystnej cenie. Obiadokolacja nie ogranicza zwiedzania ani możliwości spróbowania czegoś na mieście w ciągu dnia, ponieważ jest serwowana nawet do 21:30. Same śniadania to często złudna oszczędność, bo na mieście nie zje się taniej niż w hotelu.
• Położenie (konkretna miejscowość, np. blisko morza)

3. Wynajem samochodu na lotnisku czy transfer lotnisko-hotel-lotnisko?

Wynajem samochodu możliwy jest przez osoby:
•  w wieku co najmniej 21 lat (bardzo rzadko młodsze)
•  (zależy od kierunku, nie dotyczy np. Wysp Kanaryjskich) posiadające kartę kredytową (rzadziej można użyć debetowej) w celu zablokowania depozytu (kaucji) za samochód. Nie ma jednak powodu do obaw – zablokowany na karcie depozyt (udział własny, czyli górną granicę odpowiedzialności za samochód) można tanio ubezpieczyć. Wszystko wyjaśnię. 🙂

4. W przypadku wycieczek objazdowych ze zmianą miejsca pobytu – czy są miejsca, które na pewno chcą Państwo zobaczyć?

5. Maksymalny budżet

Potrzebuję tej informacji jedynie po to, by nie iść ścieżkami, które nie są dla nas i nie proponować kierunków czy hoteli, którymi nie będą Państwo zainteresowani. To oszczędza czas obu stron. 🙂

Uwaga!
Im wcześniej do mnie Państwo napiszą, tym lepiej. Zalecam co najmniej ok. 3 miesięczne wyprzedzenie, szczególnie w sezonie. Daje to znacznie większe szanse na lepsze ceny. Tanie loty drożeją im bliżej terminu wylotu, o czym wiele osób wie, ale mało kto zwraca uwagę, że hotele także i to wcale nie symbolicznie. A to hotel zazwyczaj jest głównym składnikiem kosztów. Czasem więc nie warto polować na obniżkę ceny lotu o 100 zł, bo w tym czasie hotel może podrożeć o 100 euro. 🙂 Kiedy po otrzymaniu oferty klienci odzywają się po dłuższym czasie, w najlepszym wypadku okazuje się, że cena oferty się nie zmieniła, jeśli jednak – to tylko na wyższą.

I jeszcze moja prośba. 🙂
Przygotowanie indywidualnych ofert dla jednego klienta zajmuje mi nawet godzinę, czasem dwie. Czasem są potrzebne modyfikacje (terminu, założeń), wyjaśnienia, poszukiwanie dodatkowych informacji. Ostatecznie do momentu rezerwacji poświęcam jednemu klientowi nawet kilka godzin. Nie zaznaczam jednym kliknięciem gotowych ofert z systemu do wygenerowania Państwu PDF-a jak typowi agenci. Mimo, że wiąże się z tym trochę pracy, zależy mi, żeby oferty były absolutnie niezobowiązujące i nie chcę wprowadzać nawet symbolicznych opłat za ich przygotowanie ani żadnych ograniczeń w liczbie aktualizacji czy modyfikacji. Jestem cierpliwy, chcę dać Państwu pełen obraz sytuacji rynkowej (ofert indywidualnie przygotowywanych i ofert biur podróży) oraz pomóc w dokonaniu wyboru, co do którego będą Państwo przekonani i wrócą zadowoleni. Nie ponaglam swoich klientów, nie piszę i nie dzwonię z pytaniem czy już podjęli decyzje. To Państwo decydujecie, kiedy się do mnie odezwiecie.

Dlatego bardzo proszę. Jeśli nie zdecydują się Państwo na żadną wycieczkę w ogóle – nie ma problemu, polecam się na przyszłość. Jeśli jednak zainteresuje Państwa jakakolwiek wycieczka z biura podróży – zamiast urywać kontakt, proszę się do mnie odezwać przed rezerwacją. 🙂 Być może będę w stanie przygotować to samo taniej. Wielu klientów zdecydowało się na współpracę ze mną we wszelkich podróżniczych kwestiach – wyjazdów prywatnych czy służbowych i jest zadowolonych, o czym świadczą m.in. opinie na facebooku. Zachęcam do dołączenia do tego grona. 🙂 Dziękuję za zrozumienie!